Henric Axéll

onsdag, april 19, 2006

No 3!

Nu ska jag göra som Nisse Brown och de andra unghögerkillarna och -tjejerna gör: skryta om mig själv och vad jag lykats bli vald till! Jag har nämligen blivit placerad på plats 3 på Vänsterpartiets fullmäktigelista. Wow, tänker ni kanske, och det gör ni i så fall rätt i! (v) kommer enligt de senaste mätningarna få 4 mandat, vilket innebär att jag sannolikt kommer att bli kommunfullmäktigeledamot efter valet.

Men till skillnad från ovan nämnda högerungdomar kommer jag inte att bedriva en kryssamejförjagärungochfräsch-kampanj. Istället uppmanar jag alla att inte kryssa mig. Ha respekt för partiets demokrati och kryssa förstanamnet. Alltid!

4 Comments:

Blogger Johan Persson said...

Får be att gratulera! Nu kan du äntligen dra dig tillbaks från din revolutionära ungdom och bli en komunalpamp som diggar samarbete över partigränserna och ser ner på utomparlamentariskt arbete.

20 april, 2006 22:57  
Blogger Hette said...

Tackar! Exakt min intention! Jag ska gå in helhjärtat för att bli realpolitiker, och inte hålla på med idealistisk låtsaspolitik och orealistiska önskelistor.Fast i onsdags blev jag något ovilligt invald i klubbstyrelsen...

21 april, 2006 11:11  
Blogger Nils Brown said...

Vi hör ju redan i inlägget hur icke-revolutionär du redan är. "Istället uppmanar jag alla att inte kryssa mig. Ha respekt för partiets demokrati och kryssa förstanamnet. Alltid!" Respektera alltid det som "andra" har bestämt uppifrån säger du då. Man kan väl gilla Vänsterpartiet men inte första namnet?

23 april, 2006 15:22  
Blogger Hette said...

Nej, inte andra och inte uppifrån. Det är ju partiets medlemmar, däribland jag själv, som har bestämt i vilken ordning företrädarna ska stå på listan. I demokratisk ordning. Man röstar ju på partiet, inte på enskilda individer. I så fall hade vi ju kunnat ha en rent personval där man kunnat rösta på precis vem som helst, med eller utan partitillhörighet. Då är det ju andra faktorer än åsikter som spelar in. Ekonomi, exempelvis. Om man röstar på ett parti måste man utgå ifrån att det är partiets medlemmar som vet bäst vem som företräder partiets politik bäst. Det finns inget "icke-revolutionärt" i demorkati, Nils.

27 april, 2006 17:08  

Skicka en kommentar

<< Home